Brandinc.
Contact
E: info@brandinc.nl

Blog

Denk als een uitgever

Goal tekenenEen bedrijf is ook een merk. Heb je, net zoals veel merken, een Facebookpagina en een Twitteraccount en plaats je consequent updates, dan ben je in feite een uitgever. Als je jezelf niet zo ziet, moet je daar nu mee beginnen.

Veel sociale media fanatici beweren dat traditionele media een uitstervend iets is. Hoe ironisch is het dat social media kan leren van de “oude” manier van uitgevers. Waar het om gaat is op een juiste manier te publiceren waarbij de inhoud een doel dient. Het gaat immers niet om alleen een ​​kalender vullen of om almaar tweets te sturen. Het gaat om ‘content strategie’.

Ontwikkel een content strategie

De zinsnede content strategie wordt nogal misbruikt. Content strategie betekent het afstemmen van zakelijke doelstellingen met publiek behoeften in de juiste context. Net als uitgevers is het belangrijk om een heldere boodschap en een uniforme aanpak te definiëren over wat je belooft en levert. Op sociale media is dit niet anders.

Publiek behoeften is dus het sleutelwoord. In het sociale media tijdperk, is jouw directe concurrent niet de enige om rekening mee te houden. Het is ieder ander bedrijf, merk, website of beïnvloeder die probeert om de aandacht van jouw klant te krijgen. Merken plaatsen berichten in een razend tempo en de consument wordt overspoeld met informatie. Dus is het produceren van berichten alleen niet genoeg.

Het gaat er dus om díe content te verspreiden die aansluit bij de wensen en behoeften van jouw publiek en hen uitdaagt om meer te willen weten over het onderwerp. Ofwel het verspreiden van de juiste inhoud op het juiste moment én die bijdraagt aan jouw zakelijke doel.

Zorg ervoor dat je content voldoende verankerd is

Tenslotte is het van cruciaal belang om na te denken over de aanpak alvorens je publiceert. Je kostbare content alleen plaatsen op Facebook en Twitter zonder terugkoppeling naar bijvoorbeeld je eigen website boet in op je bereik op lange termijn. Social media zijn tenslotte niet jouw eigendom, ze kunnen altijd aanpassingen doen die invloed kunnen hebben op de vindbaarheid via zoekmachines als Google.