Een testimonial laten schrijven is goud waard
Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. We zijn er steeds meer aan gewend dat klanten hun ervaringen online in een review delen. Gevraagd of ongevraagd. Meestal gaat het over een product wat ze hebben gekocht of hoe ze de klantenservice hebben ervaren.
Maar vergis je niet. Ook voor zakelijke dienstverleners is een review hele belangrijke PR. Je noemt het dan meestal een testimonial, maar het heeft een vergelijkbaar effect. Via een testimonial kan je laten zien hoe de kwaliteit van je dienstverlening wordt ervaren, welke problemen je kunt oplossen of wat voor waardevolle inzichten klanten opdoen.
Het zijn een soort mini-verhalen die je meevoeren in de wereld van de klant. Als lezer beleeft je de situatie en voel je letterlijk de emotie. En dat komt binnen want het raakt je.
Voor wie is dit interessant?
Ik werk geregeld voor coaches die testimonia van cliënten op hun website publiceren. Vaak vindt hun cliënt het lastig om zelf iets op papier te zetten waardoor het eindeloos lang kan duren. Maar dat geldt natuurlijk ook voor klanten van andere dienstverleners zoals boekhouders, makelaars, advocaten, muziekleraren of trainers. Ook voor hen zijn testimonia waardevolle PR.
Zo werk ik
Van tevoren stemmen we de inhoud af, verdiep ik me in de persoon die ik interview en bepalen we de lengte van de tekst. Op basis daarvan calculeer ik een prijs (vanaf €100 excl. btw)
Nadat ik de contactgegevens van de persoon in kwestie heb ontvangen, maak ik een (telefonische) afspraak voor een interview. Uiteraard behandel ik de gegevens vertrouwelijk.
Daarna werk ik het interview uit tot een testimonial en stuur ik je die toe.
De tekst overleg jij rechtstreeks met de geïnterviewde persoon.
Je plaatst de testimonial zelf op je website.
Wat zeggen klanten over mij
Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?
“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”
Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest
“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:
“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”
Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”
Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV
“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”
Anton Theunissen | Ant Communications