Brandinc.
Contact
E: info@brandinc.nl

Blog

Hoe verbeter je je klantrelatie?

Hoe prachtig is het om een kameleon in een paar seconden van kleur te zien veranderen. Bijvoorbeeld omdat hij met anderen wil communiceren of juist omdat hij ‘onzichtbaar’ wil worden.

Als tekstschrijver herken ik mij hier wel in. Ook ik moet voortdurend van kleur veranderen. Ik moet me namelijk volledig kunnen verplaatsen in de beleefwereld van de lezer, ofwel in de doelgroep van mijn opdrachtgever.

Ik wil graag weten wat die lezer drijft en welke problemen en behoeftes hij heeft. Door die te benoemen zal hij zich in de tekst herkennen en begrijpt hij op welke manier mijn klant zijn problemen oplost.

Tekstschrijven gaat dus over relaties bouwen tussen klanten en organisaties. En die relatie onderhoud je door geregeld van je te laten horen.

Herken je dit?

Realiseer je je nu dat je een tekstschrijver nodig hebt die je helpt met (aan)sprekende tekst? Vlot geschreven en duidelijke tekst waarin de lezer (lees; jouw doelgroep) zich meteen herkent en waarin hij antwoorden vindt op zijn problemen.

Want als je gehoord en begrepen wordt, maak je makkelijk verbinding en bouw je aan je relatie, zodat zakendoen een makkie wordt.

Je nieuwsbrief is een verkoopkanaal

Wist je dat het versturen van nieuwsbrieven onterecht wordt onderschat als doeltreffend communicatiemiddel?

Uit het onlangs verschenen Nationaal E-mail Onderzoek blijkt namelijk dat:

  • mailings72% van de Nederlanders iets koopt n.a.v. een mailing dei ze hebben ontvangen
  • Maar liefst 94% is ingeschreven op tenminste een e-mail nieuwsbrief
  • De smartphone meest gebruikte middel is om je mailtjes op te lezen

Dit betekent dat een nieuwsbrief een perfect middel is om je klant te bereiken met een mooi aanbod. Je kunt het dus zeker beschouwen als een extra verkoopkanaal.

Begrijp je dat het regelmatig versturen van nieuwsbrieven extra business oplevert en wil je hiervoor een tekstschrijver  inschakelen?

Ik bewaak de voortgang en zorg voor een pakkend geschreven mailing die uitdaagt tot actie. Kortom: Ik zorg voor een perfect middel om je aanbod te presenteren, terwijl je kostbare tijd bespaart.

Waarom Tel Sell reclames zo succesvol zijn

Je kunt je vast wel de Tel Sell reclames op TV nog herinneren waarin ze dingen aanprezen met exotische namen als de Biostabil, Spin & Go of de Abdominizer.

Plat, drammerig en ontzettend Amerikaans. Maar ondanks dat heel succesvol, juist vanwege een uitgekiende verkoopstrategie.

tel sellWant wat doen ze goed?

  • Ze komen direct tot de kern
  • Wakkeren verlangens aan
  • Benadrukken de voordelen en
  • Spreken steeds weer over wat het jou oplevert. Eindelijk die strakke buik of nooit meer zweetvoeten.

Deze tactiek is ook goed toepasbaar op online teksten. Als jouw website bezoeker twee minuten blijft is het lang. Daarom is het belangrijk dat je hem meteen je verhaal in trekt en weet te overtuigen.

Wil je dat je (online) teksten prikkelender, concreter en overtuigender zijn en lijkt het je prettig om hierover van gedachten te wisselen?

Neem contact met me op en we bespreken de mogelijkeden.

Een goede LinkedIn-bio doet wonderen

Voor veel ondernemers is LinkedIn een handig medium om zichzelf op te profileren. Terecht, want het is ideaal om je skills en expertises op te etaleren, je netwerk te delen of om een aansprekende aanbeveling van een tevreden opdrachtgever te laten zien. Kortom het geeft je lezer een compleet beeld van je.

Jammer genoeg krijgt de biografie bovenaan de profielpagina nog vaak te weinig aandacht. Heel regelmatig lees ik hier een bloedeloze opsomming met ingewikkeld jargon.

LinkedIn biografieNaar mijn idee heeft de schrijver zich onvoldoende gerealiseerd wat nou de problemen, wensen en dromen zijn waarvan de lezer ’s nachts wakker ligt. Deze lezer, misschien wel die ene toffe nieuwe klant, wordt niet geraakt. En dat is wel wat je wilt.

Hoe cool is het als hij je samenvatting leest, je direct uitnodigt en je een bericht stuurt in de trant van:

“Ik heb je profiel bekeken, wat ontzettend goed wat jij doet!
Hier is mijn nummer, we moeten snel even bellen.
Hoop dat je ruimte hebt komende maand.”

Dat zou prachtig zijn toch?

Worstel jij hier ook mee en wel kun je wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met mij op. Ik help je met een pakkend geschreven samenvatting die echt binnenkomt en leidt tot meer business.

Wees een ondernemer met lef

Waarom doe je wat je doet? Waarom ben je personal trainer, of financieel adviseur of waarom ben je dagelijks bezig om je werknemers te motiveren en inspireren? Omdat je ooit bent begonnen met een droom, een idee en daar geld mee kunt verdienen.

Als het goed is heb je ook nagedacht over een visie, hoe je je product/dienst in de markt wilt zetten en wie je daarmee wilt bereiken.ondernemer met lef

En dan?
Hoe draag je je boodschap uit?
En welke kanalen zet je in zodat je je doelgroep kunt bereiken?

Kies je voor een boodschap die past bij de identiteit van je bedrijf en gebruik je prikkelende taal? Taal die je doelgroep begrijpt en enthousiasmeert, taal waarin hij zich herkent en antwoord geeft op hun vragen?

Of kies je voor een algemeen, inwisselbaar verhaal?

Wil je af van dat inwisselbare verhaal en heb je het lef om je visie te verwoorden? Neem contact met me op.

Ik zorg voor pakkend geschreven webteksten, soc. media posts of mailings, geschreven in foutloos Nederlands, die leiden tot meer business.

Goed webteksten leiden tot conversie

Ik schrijf voor bedrijven.

Laten we het eens hebben over je website. Een van je belangrijkste communicatiemiddelen die je hebt. Met een ongekend groot bereik.

De kunst is om de lezer te inspireren via pakkende voorbeelden en foto’s en hem in vervoering te brengen met aansprekende verhalen, zodat hij onmiddellijk begrijpt dat jij degene bent die hij nodig heeft.

do something greatHet zijn namelijk net mensen die lezers. Ze willen gehoord en begrepen worden. En dan hebben ze ook nog eens weinig tijd en raken ze voortdurend afgeleid.

De kunst is dus om de juiste snaar te raken. En dat vind ik één van de leukste dingen aan mijn werk.

Door in de huid van de lezer te kruipen, ga ik op zoek naar de juiste snaar en vertaal ik deze vervolgens in jouw unieke verhaal.

Want verhalen spreken tot de verbeelding.

Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met me op.

Ontwikkel een built-in bullshit detector

Een van de beroemdste uitspraken van de Amerikaanse schrijver Ernest Hemingway is: “Develop a built-in bullshit detector.”

Weet je wie ook zo’n ingebouwde bullshit detector hebben? De mensen die je wilt overtuigen waarom ze jouw diensten of producten zouden moeten afnemen.

Clichés of algemene, inwisselbare teksten zorgen ervoor dat hun detector meteen begint te piepen. En weg is de aandacht…

Hoe kun je dat voorkomen?bullshit detector

  • Door in je boodschap direct tot de kern te komen; mensen hebben nou eenmaal weinig tijd
  • Verlangens aan te wakkeren en de voordelen te benadrukken; je lost immers hun probleem op
  • En te zorgen dat je boodschap een eigen, persoonlijke stem heeft

Wil je ook een overtuigende boodschap formuleren in de taal van je doelgroep? Ik help ondernemers en zelfstandig professionals met het bouwen van hun merk en het verwoorden van hun unieke verhaal.

Neem contact met me op en we bespreken de mogelijkheden.

 

Emoties nemen de beslissing

Wist je dat veel bedrijven in bijvoorbeeld hun webteksten, de nadruk leggen op informatie verstrekken? Dat vindt vooral het rationele deel van het brein interessant dat wil nadenken, redeneren en logica zoekt.

Jammer alleen dat dat rationele deel maar 5% van de beslissingen neemt. Dat betekent dat 95% van de beslissingen die je neemt door emotie wordt gedreven.

emotieNeem bijvoorbeeld je keuze van je levenspartner. Die is vrij belangrijk voor je nietwaar? Maar die keuze neem je niet door eerst heel rationeel de mogelijkse voors en tegens van een partner op een rijtje te zetten. Je neemt die beslissing door verliefd te worden en is een grotendeels onbewust proces.

Emoties zorgen er dus voor dat mensen een beslissing nemen.

Je kunt je lezer alleen echt bereiken en overtuigen door te schrijven in een taal die hij begrijpt en met een verhaal waarin hij zich herkent. Hij moet het voelen.

Heb je behoefte aan hulp hierbij? Neem contact met me op. Ik zorg voor pakkend geschreven teksten die echt binnenkomen en leiden tot meer business.

Toon je expertise met een blog

Bloggen kan lucratief zijn om jezelf te laten zien. En daarmee ook je expertise.

Met je blog geef je namelijk een inkijkje in je werk. Wat vind je belangrijk? Waar ligt jouw focus? Hoe ga je om met uitdagingen?

Zeker voor beroepen als bijvoorbeeld een coach, mediator, of trainer zijn je persoonlijkheid en stijl belangrijke criteria voor mensen om een beeld van je te vormen. Wat voor mens ben je?

bloggenMet blogs kun je razend interessante dingen vertellen, vragen beantwoorden, je persoonlijkheid laten zien, expertise uitstralen en vertrouwen geven.

En niet geheel onbelangrijk; je vindbaarheid vergroten. Regelmatig nieuwe content op het internet plaatsen vindt Google namelijk fijn en beloond dat met een hogere ranking.

Begrijp je het belang van bloggen, maar heb je geen tijd hebben en of vind je het moeilijk om over jezelf te schrijven? Neem  contact met mij op en ik kruip in de pen.

Denk als een uitgever

Goal tekenenEen bedrijf is ook een merk. Heb je, net zoals veel merken, een Facebookpagina en een Twitteraccount en plaats je consequent updates, dan ben je in feite een uitgever. Als je jezelf niet zo ziet, moet je daar nu mee beginnen.

Veel sociale media fanatici beweren dat traditionele media een uitstervend iets is. Hoe ironisch is het dat social media kan leren van de “oude” manier van uitgevers. Waar het om gaat is op een juiste manier te publiceren waarbij de inhoud een doel dient. Het gaat immers niet om alleen een ​​kalender vullen of om almaar tweets te sturen. Het gaat om ‘content strategie’.

Ontwikkel een content strategie

De zinsnede content strategie wordt nogal misbruikt. Content strategie betekent het afstemmen van zakelijke doelstellingen met publiek behoeften in de juiste context. Net als uitgevers is het belangrijk om een heldere boodschap en een uniforme aanpak te definiëren over wat je belooft en levert. Op sociale media is dit niet anders.

Publiek behoeften is dus het sleutelwoord. In het sociale media tijdperk, is jouw directe concurrent niet de enige om rekening mee te houden. Het is ieder ander bedrijf, merk, website of beïnvloeder die probeert om de aandacht van jouw klant te krijgen. Merken plaatsen berichten in een razend tempo en de consument wordt overspoeld met informatie. Dus is het produceren van berichten alleen niet genoeg.

Het gaat er dus om díe content te verspreiden die aansluit bij de wensen en behoeften van jouw publiek en hen uitdaagt om meer te willen weten over het onderwerp. Ofwel het verspreiden van de juiste inhoud op het juiste moment én die bijdraagt aan jouw zakelijke doel.

Zorg ervoor dat je content voldoende verankerd is

Tenslotte is het van cruciaal belang om na te denken over de aanpak alvorens je publiceert. Je kostbare content alleen plaatsen op Facebook en Twitter zonder terugkoppeling naar bijvoorbeeld je eigen website boet in op je bereik op lange termijn. Social media zijn tenslotte niet jouw eigendom, ze kunnen altijd aanpassingen doen die invloed kunnen hebben op de vindbaarheid via zoekmachines als Google.