Goed gevonden worden via SEO-teksten
Je hebt ongetwijfeld wel eens gehoord van SEO. (Search Engine Optimization) Zoekmachine-optimalisatie in het Nederlands. Of in gewonemensentaal: dat je online goed gevonden wordt. Op Google dus.
Vroeger was het belangrijk om zo veel mogelijk zoekwoorden in je tekst te verwerken. Tegenwoordig kijken zoekmachines of je webteksten logisch in elkaar zitten. De machine moet kunnen begrijpen waar de tekst over gaat. Want dan is het voor je lezer meestal ook begrijpelijk.
Kortom: SEO-teksten gaan over begrijpelijk en logisch geschreven teksten voor mens èn machine en richt zich vooral op het zoekgedrag van je doelgroep.
Bij het schrijven van SEO-teksten, houd ik rekening met 2 dingen. Ten eerste verwerk ik zoekwoorden in de tekst die je doelgroep gebruikt. Daarnaast zorg ik voor aansprekende tekst die je lezer triggert.
Uiteindelijk draait het om relevante en waardevolle content op je website en in blogartikelen. De juiste zoekwoorden en zoektermen helpen Google om te zorgen dat jouw pagina’s gevonden worden door de mensen die je wil bereiken.
Last van veel concurrentie?
Het je te maken met veel concurrenten en wil je bovenaan staan in Google? Ik werk samen met een ervaren SEO-specialist die heel goed is in zoekwoordenonderzoek en alle ins en outs van SEO weet. Voordat ik begin met schrijven, krijg ik van hem een uitgebreide briefing met alle zoekwoorden die ik nodig heb.
Meer klanten door SEO-teksten?
Je krijgt niet direct meer klanten door goede SEO-teksten. Wel krijg je meer bezoekers op je website of blogpagina. Of die ook daadwerkelijk klanten worden, hangt af van je klantgerichtheid. En natuurlijk van de kwaliteit van je webteksten. Die bezoeker moet enthousiast worden over je bedrijf en wat je met jouw aanbod voor hem kan oplossen zodat hij tot actie overgaat. Conversie noemen we dat.
Denk bijvoorbeeld aan informatie opvragen, een bestelling plaatsen, een e-book downloaden of een abonnement afsluiten.
Wat zeggen klanten over mij
Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?
“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”
Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest
“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:
“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”
Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”
Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV
“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”
Anton Theunissen | Ant Communications