Goede webteksten: Focus op de lezer
Als het goed is ken je je eigen bedrijf het beste. Jij weet jullie diensten of producten als geen ander te beschrijven en waarom klanten absoluut voor jullie moeten kiezen.
Waarom zou je dan nog een tekstschrijver inhuren om dat verhaal voor je op te schrijven?
Nou, omdat goede webteksten ook nog ergens anders over gaan. Die gaan in op de problemen van de lezer, maar ook opgelost kunnen worden met de diensten of producten die worden aangeboden. En dat geschreven in een taal die hij begrijpt, dus liefst zonder vaktermen en onduidelijke afkortingen.
De website is vaak het eerste wat mensen van je bedrijf zien. Wat je wil is:
Een goede en complete indruk achterlaten
Direct duidelijk maken waar je voor staat
En de lezer antwoorden geven op zijn prangende vragen.
Op een goed presterende website vind je dus teksten die zijn geschreven voor de lezer.
Het levert je gewoon meer klanten op. Bovendien word je beter gevonden en straal je expertise uit.
Maar je wil meer dan dat.
Je wil dat de lezer iets gaat doen. Contact opnemen bijvoorbeeld, of een bestelling plaatsen, een e-book downloaden, zich abonneren op je nieuwsbrief, doorklikken naar een andere pagina en ga zo maar door.
Ben jij klaar voor webteksten die raken? Neem dan meteen contact met me op via onderstaande button.
Doe een websitescan
Vind je het fijn om vooraf een idee te krijgen over websiteteksten? Ik doe graag een websitescan voor je. Ik check je website natuurlijk qua tekst, maar kijk ook naar de gebruikersvriendelijkheid en branding. Daarnaast controleert een collega (webbouwer) je website op snelheid en vindbaarheid en ontvang je een adviesrapport van ons.
Wat zeggen klanten over mij
Je bent pas echt goed als iemand anders het zegt. Toch?
“Petra heeft alle teksten van mijn website geschreven, de indeling verbeterd en geadviseerd over SEO bij nieuwe teksten. Ik krijg daar zeer regelmatig complimenten over. Verder schrijft ze al 2 jaar mijn blogs. Ik stuur haar grofweg mijn ideeën over een onderwerp en zij maakt er iets moois van dat ik direct op mijn site en op mijn socialemedia-kanalen kan plaatsen. Op deze manier werken we al een tijdje samen en ik ben daar supertevreden over.”
Anne-Marie Boogaarts | Funural Quest
“De afgelopen jaren heb je meerdere getuigenissen geredigeerd, waarbij mijn klanten stuk voor stuk blij en goedkeurend reageerden:
“Zo bedoelde ik het precies te zeggen. Dat heb ik toch zelf geschreven? Wat handig om die alinea’s om te gooien en met het eind te beginnen.”
Mijn conclusie uit meerdere malen samenwerken met jou is win-win-win.”
Margriet Taams | Fit For Thought Denkadvisering BV
“Als websitemaker droom je van een tekstpartner als Petra. Zij kan de lead nemen bij de eerste gedachtevorming en werkt dat uit in uitstekend werkbare teksten. Daarbij spart ze regelmatig over de look & feel en de flow van de website en als ze haar teksten aanlevert, overtreffen die de eisen die door die specifieke website worden gesteld.”
Anton Theunissen | Ant Communications